vineri, 3 februarie 2012

Chiflute dulci umplute

Cum mai aveam ceva zmeura dezgetata, am zis ca merge sa o fac pe post de umplutura pentru ceva ce merge pe langa o cafeluta sau un lapte caldut, mai ales cu vremea de afara.

Asa ca m-am uitat sa vad ce mai am prin casa si am purces la drum folosindu-ma de urmatoarele:

1/2 pachet drojdie proaspata(21g)
200 ml lapte
75 g unt de cocos
2 linguri sirop sfecla de zahar
1 ou
250 g faina spelta
200 g faina spelta integrala


Inainte de a spune cum se prepara am sa specific ca eu am preferat untul de cocos, dar puteti foarte bine sa folositi unt normal, iar siropul de sfecla poate fi inlocuit cu zahar(puteti pune 3 linguri daca vreti mai dulce).
Asadar, incalzim laptele in care dizolvam drojdia si punem sa se topeasca untul + siropul de sfecla.(daca folositi unt normal si zahar, cele 2 se amesteca pana devin o crema).
Se amesteca 400 g faina din cele 450 cu amestecul de lapte+unt si oul  si se framanta pana devine un aluat nu foarte tare,dar nici lipicios si moale.

Se lasa la crescut 20 de minute intr-un loc caldut, dupa care se transfera pe blatul de lucru infainat cu cele 50 g faina ramase.Se intinde aluatul cam de 5 mm si se taie forme(puteti folosii si un pahar daca n-aveti forme )de cca 10cm





dupa care se pune pe fiecare forma ce fel de umplutura doriti: marmelada, nutela, orice va place si aveti in casa.Eu am avut zmeura congelata care ieri am pasat-o, iar azi era precum o crema.
Se formeaza mici bilute, aducand aluatul spre mijloc , dupa are se pun cu "inchizatoarea" in jos in tava tapetata cu hartie de copt si se mai lasa la crescut 20-25 minute(eu chiar le-am lasat doar  vreo 10 minute)







apoi dam tava la cuptorul preincalzit la 250 grade pentru max 7 minute.Dupa ce le-am scos din cuptor se ung cu unt(optional) si se pudreaza cu zahar.




Un comentariu: