miercuri, 28 martie 2012

Spaghetti cu sos de gorgonzola si negru de sepie

Oricat de ciudate ar parea sau neimbietoare datorita culorii va asigur ca este  doar o impresie vizuala.
Negru de sepie, oricat de negru si dezgustator pare e doar culoare cu gust de peste.
Ce e imi este clar, este faptul ca nu vor avea acelas gust ca cele preparate de sora mea , cu cerneala proaspata,plus ca oricat le-as reproduce pastele, de orice natura, sau  combinatii, ca la mama lor in Italia nu au sa-mi reuseasca.
Dar revenind la cerneala mea :), mai aveam cateva pliculete cu cerneala in frigider si o pofta nebuna de paste, care fie vorba intre noi era de paste cu gorgonzola cu fistic, dar a degenerat in negreala  care mi-a strafulgerat mintea :))

Daca aveti pastele deja negre(cumparate sau ca le faceti in casa-asa le voi face data viitoare), sosul de gorgonzola se v-a vedea mai bine.


100 gr spaghetti
1 para
2 pliculete negru de sepie
40 gr gorgonzola
lapte
sepii(optional)
1/2 lingurita zahar brun
vin alb


Am pus la fiert apa pentru paste si intre timp am curatat para si am taiat-o bucatele.
Intr-o tigaie am pus zaharul si l-am lasat sa se caramelizeze usor dupa care am adaugat perele, am saltat putin si stin cu vin.Am lasat  aproximativ 1 minut cat sa se evapore vinul si am stins focul.
Intre timp a fiert apa, am pus sare si  adugat spaghettele.
In alta tigaie am  rumenit sepiile spoi am adugat laptele (doar putin , cca. 20 ml) si gorgonzola si lasat sa se "topeasca".
Cand pastele au fost gata, am scurs de apa si am adugat cerneala, le-am pus peste sosul de gorgonzola si sepii, am amestecat.
Le-am servit alaturi de perele caramelizate.



4 comentarii:

  1. Caspita che gran BEL PIATTO!! Un abbraccio e buonissima serata

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa paste chiar nu am mai vazut,dar cred ca sunt bune.Pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DiaMar, sunt mai neobisnuite,dar nu-s decat niste paste cu gust de peste ;)

      Ștergere