joi, 31 mai 2012

Choux cu rhabarber si capsuni

Este perioada rhabarber-ului si a capsunilor, asa ca profitam din plin si cum as putea sa nu o fac cand in gradina am tot ce-mi trebuie.
Pentru choux-uri avem nevoie de:

60 gr unt
sare
150 gr faina
4 oua medii
250 ml apa

Apa se pune intr-o cratita impreuna cu untul si un praf de sare, se lasa la foc pana untul se topeste, apoi se adauga faina toata de-odata, se amesteca bine.Se micsoreaza focul si se amesteca pana tot aluatul se desprinde de pe peretii vasului ,apoi luam de pe foc si lasam sa se raceasca putin.
Asteptam sa se raceasca aluatul, dar nu de tot adaugam ouale pe rad amestecat bine de tot.Aveti grja ca aluatul sa nu fie cald cand puneti ouale sa nu faceti omleta:).
Cand toate ouale au fost incorporate in aluat cu ajutorul unui sac à poche se formeaza choux-urile pe o tava tapetata cu hartie de copt.
Mie mi-au iesit cam 19 choux-uri de aproximativ 5 cm .
Se dau la cuptorul preincalzit la 220 grade , iar cand introducem tava micsoram la 200 grade si lasam 30 de minute.
Choux-urile le-am umplut cu compot de rhabarber si capsuni.Se poate face in aceeasi zi, eu il facusem cu o zi inainte si cu n-am mai avut timp de restul, l-am lasat in borcan pana m-am ocupat si de choux-uri.

Pentru compot avem nevoie de:
150 gr capsuni
300 gr rhabarber
2 capsule de kardamom
50 gr zahar
120 gr suc portocala
1 lingurita amidon
Capsunile se spala , se usuca si apoi se taie pe lungime in 4.Rhabarber se curata si se taie bucati de cca 1 cm. Zaharul l-am pus intr-o cratita sa se caramelizeze
apoi am stins cu suc de portocale, dar aveti mare grija cand turnati sucul sa nu sara zaharul si sa se intareasca.Daca cumva se intareste, aduceti usor pe foc si se va topii iarasi. Dupa ce am adaugat cu sucul de portocale, am pus rhabarber si kardamom-ul
si am lasat la foc meniu in jur de 5-6 minute. Cand a fost gata am scos rhabarber cu ajutorul unei palete cu gauri intr-un castron.Amidonul l-am amestecat cu putina apa rece si l-am adaugat peste sucul in care a fiert rhabarber si se amesteca bine, iar la final l-am adaugat peste tijele de rhabarber.Capsunile le-am aduhat si pe ele peste amestecul acesta.
Pentru a finaliza choux-urile am facut o frisca din:
250 gr quark(branza de vaci)
150 gr capsuni
60 gr zahar pudra
300 gr frisca lichida
Am stors bine de tot intr-un prosop quark-ul, capsunile le-am spalat , taiat bucati si le-am facut piure impreuna cu zaharul pudra. Piureul rezultat l-am amestecat cu quark-ul pana s-a omogenizat, apoi am amestecat cu frisca batuta.
 Choux-urilor le-am taiat un capacel si le-am umplut cu compot si apoi cu frisca de capsuni.Cine doreste le poate pudra cu zahar , eu am preferat sa le ung cu gem de capsuni.

8 comentarii:

  1. Arata wooow.Ce m-as infige intr-unul.
    Sa ai o zi excelenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Micul, multumesc, esti o dulce.
      Un weekend minunat sa ai.

      Ștergere
  2. Ce dezmat cu bunatat' p'acia! Lecker!
    Arata fantastic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Maya, fac si eu ce pot, uneori iese, alteori nu ;)
      Un weekend insorit iti doresc.

      Ștergere
    2. Cînd bitteschön nu-ti iese?!
      Oare am mai spus? Rubarba mea e verde. Nu cu pielita rosiatica ca a ta (Himbeer Rhabarber)! La gust sînt la fel, doar ca a ta e optic mai frumoasa. O sa-mi pun si eu de asta, poate iese la anu' care vine :)

      Ștergere
    3. eh, uneori:-p.Eu trebuie sa vad cum se inmulteste ca parca as mai vreau vreo 2 tufe.

      Ștergere
  3. Mamaaaa,da bine mai arata,,,,pacat ca nu pot musca din ecran,,yamiii!!
    Pupp si o zi frumoasa!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela, merci, eu ador combinatia asta.
      O sapamana minunata.

      Ștergere