luni, 2 iulie 2012

Risotto cu rodie si crema de praz

Ador risotto-urile sub orice forma si combinatii si cand am vazut combinatia asta am zis ca trebuie neaparat incercat.Anul trecut am facu-o si mi-a placut la nebunie, pacat ca nu gasesc asa de des rodie ca as comit-o de cate ori as putea.
Reteta eu am luat-o de pe Giallo Zafferano, un seit pe care il urmaresc cu placere.

Eu am facut jumatate de portie

  • supa vegetala
  • 35 gr  unt
  • 1 rodie
  • 100 gr praz
  • 200 gr orez
  • 1/2 pahar vin rosé
  • 2 linguri ulei masline
  • sare, piper

 Rodia am taiat-o pe jumatate
si am scos samburii pe care i-am pus de-o parte intr-un castron. Prazul l-am taiat grob si l-am pus intr-o cratita cu 20 gr de unt, dar nu se lasa foarte mult, cat sa se inmoaie prazul.In cazul in care se usuca prea tare se adauga putina supa.
Cand s-a inmuitat se paseaza pana devine o crema.O dam de-o parte si punem la "prajit" orezul in ulei.
apoi stingem cu vinul(acumulatorii s-au gandit sa ma lase taman acum).Cand vinul s-a evaporat adaugam crema de praz si o parte din supa.Adaugam supa atat cat consideram ca este nevoie, pana orezul devine "al dente". Rodia se paseaza,avem grija sa pastram cateva bobite pentru pus la final in risotto si pentru ornat, iar sucul obtinut se toarna peste risotto cam in momentul in care este la mijlocul procesului de fierbere. In momentul inc are este gata, condimentam cu sare si piper si se adauga restul de unt.O parte din samburii de rodie pastrati ii punem in risotto si amestecam.
Combinatia dintre gustl dulceag al prazului si cel acrisor al rodie ii da o savoare extraordinara orezului
Si dovada ca a fost extrem de delicios :d

13 comentarii:

  1. Am sters comentul anterior ca am tastat o prostie din graba , in loc de rodie a iesit rosie :)) Oricum , ce ziceam ...arata tare fain , trebuie sa fie tare bun , gustul de rodie e deosebit .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Dorina, e si rodia mai rosie , asa ca nu era pb:-p.
      Da, cum spuneam combinatia acrisor -rodie si dulceag- praz pentru mine e super.

      Ștergere
  2. interesanta combinatie, dar am vazut ca e destul de des utilizata in bucataria internationala!

    RăspundețiȘtergere
  3. No cu rodie n-am mai incercat ,dar trebuie sa fie delicios .

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta combinatie!O zi frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult de tot si mai ales pentru vizita.
      O zi minunata si voua.

      Ștergere
  5. Imi place mult rodia, iarna o folosesc mult.
    Aratã bine preparatul:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie imi place rodia, plus ca are multe vitamine.Daca iti place poti incerca si combinatia asta.

      Ștergere
  6. Interesanta combinatia asta
    Risoto imi place si mie mult mult de tot... in tot felul de combinatii.
    Asa cum l-ai facut tu nu l-am mai vazut

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte interesanta reteta! Abia astept sa o gatesc si eu pentru Bucatar curajos ;)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. si eu astept sa vad ce iese si mai ales daca e pe gustul vostru.

      Ștergere