miercuri, 14 noiembrie 2012

Supa de dovleac cu portocale

Ador toamna, am mai spus-o si ma repet.Ador toamna cu zilele caldute, cu multitudinea de culori, cu fosnetul frunzelor uscate, o ador ca este anotimpul cand am deschis prima data ochii.
Si cum e toamna, dovlecii sunt peste tot , iar eu ii ador in orice varianta, am hotarat sa fac supa asta pentru masa cu prietenii organizata de ziua mea.
In acelas timp particip cu reteta aceasta la concursul  in cinstea bostanilor,organizat  pe blogul Kadiei .

Acum ceva timp am mai postat o reteta de supa de dovleac,insa aceasta este dupa parerea mea mai fina, mai rafinata.Provenienta retetei este Africa de Sud, zona cu retete care mai de care ,retete pe care mi-am propus sa le incerc mai des.

Cantitatile date sunt pentru 4 persoane si avem nevoie de:

500 gr dovleac
1 ceapa
1 mar
4 linguri ulei de masline
700 ml supa de pui(sau legume)
100 ml lapte
100 ml smantana lichida
sucul si coaja de la o portocala(netratata)
curry(sau curcuma)
nucsoara
sare
piper
100ml Sherry(optional)
75 gr masline negre
coaja portocala(pentru ornat)


Ideal ar fi sa folosim dovlec din cel in forma de para(Butternut) deoarece gustul lui e o imbinare intre cel de avocado si nuca.Dar daca nu aveti nu-i bai merge si cu alt soi comestibil de dovleac. Ceapa tocata se dunstuieste in 3 linguri de ulei.
In momentul cand a devenit aurie se adauga dovleacul
si se lasa la foc potrivit in jur de 3 minute.Se adauga curry(cam jumatate de lingurita)(eu am folosit curcuma) si nucsoara proaspat rasa
Se mai lasa putin pe foc pana aroma mirodeniilor va v-a gadila olfactiv. Supa impreuna cu laptele, smantana , sucul si coaja de portocale se adauga acum peste dovleac si se lasa la foc mediu sa fiarba 20 de minute.
Cand dovleacul s-a inmuitat se adauga marul spalat si curatat de cotor(eu am lasat coaja ), l-am taiat cubulete si am adaugat peste supa,dar fara sa mai las sa fiarba.
Am pasat supa cu ajutorul mixerului vertical pana am obtinut cremozitatea dorita.Se condimenteaza cu sare si piper dupa gust, iar daca dorit Sherry, acum este momentul sa-l adugati. Maslinele se taiate bucatele si se amesteca cu restul de ulei.Supa se serveste cu amestecul de masline si coaja de portocala.
Un amestec de arome, savoare si un gust catifeat care merita incercat.

8 comentarii:

  1. Un fel de mancare despre care nu am mai auzit nimic pana in acest moment. Felicitari! Arata extraordinar! O voi incerca si eu in viitorul apropiat!

    RăspundețiȘtergere
  2. O ce de arome îmbietoare! Cred că este un deliciu supa aceasta. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  3. delicioasã, bostãnelul e tare drãgãlas:)

    RăspundețiȘtergere
  4. arata incredibil! Mi-ai facut asa o pofta! Mai ales ca imi perioada asta tot poftesc la supe, iar cele de dovleac sunt incredibil de buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. "Se adauga curry(cam jumatate de lingurita)(eu am folosit curcuma)" Saru'mana!:D

    Si da, chiar e delicioasa supa!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Giani,multumesc de vizita si ca te atrage supa.Sa sti ca merita incercata.

    @Alina, multumec.

    @Ramona, multumesc si tie;)

    @Kadia, multumesc si ma bucur ca-ti place.

    @Corina, eu ma bucur ca v-a placut.Sti doar ca intodeauna incerc chestii noi si ma bucur de fiecare data cand gustati din ele si va plac.Asa ca pentru prieteni oricand;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Delicioasa supica asta, o combinatie beton de arome! Pup

    RăspundețiȘtergere
  8. @Paula, asa este, explozie de arome.E o supita delicioasa cu care poti impresiona oaspetii.

    RăspundețiȘtergere