luni, 19 noiembrie 2012

Supa de peste

Franta, Edith Piaf, Paris, Val de Loire si nu numai, ma fac sa ma simt ca pe nori plutitori.Iubesc Franta si bucataria frantuzeasca.Iubesc Parisul si ma voi intoarce cu drag sa-l vizitez inca odata.
Dragostea noastra pentru aceasta tara se reflecta si printr-o reteta pe care al meu sot o iubeste tare mult,  provenienta ei este din Sudul Frantei(pe care sper ca o sa-l vizitam curand).
Pestele folosit  in reteta este defapt un mixt de soiuri( ţipar, somon,cod negru,lup de mare),dar eu prefer de fiecare data sa folosesc doar somonul.

Cantitatile sunt pentru 4 portii
1 kg peste(curatat)
1 ceapa medie
3 catei usturoi
750 gr rosii(eu am folosit sos de rosii)
4 linguri ulei masline
1 lingurita sofran(sau 3 doze)
3 foi dafin
1/2 legatura patrunjel
3-4 fire ceapa verde
3/4 l apa
sare
piper



Ceapa se curata si se taie in 4 sau 6 in functie de cum va place sa o vedeti in supa.Eu am taiat in 4,deoarece la final am scos-o ca d-lui nu-i place ceapa fiarta sa o vada in supa.Usturoiul se curata si el. Intr-o oala am pus uleiul la incins si am adaugat ceapa si usturoiul dat prin presa .Daca n-aveti presa de usturoi il tocati marunt.
Le lasam sa se dunstuiasca usor dupa care adaugam rosiile taiate (in cazu meu sosul de rosii), patrunjelul spalat si rupt marunt, sofranul.Se lasa pe foc mediu 5 minute.
Adaugam frunzele de dafin, condimentam cu sare si piper si stingem cu apa.Ei bine eu am avut in loc de apa zeama de caracatita pe care la timpul respectiv am inghetat-o , ca era pacat sa o arunc si am zis ca o folosesc la mancarurile cu peste.
Asadar am adaugat bucati inghetate in oala si am lsat sa se topeasca
lasand sa fiarba inca 20 de minute din momentul in care s-a topit. Intre timp curatam si spalam ceapa, o taiem bucatele potrivite.Pestele se taie si el bucatele potrivite.Din capatana si resturile ramase dupa ce am curatat pestele am facut fond pentru o alta mancarica cu peste. Adaugam ceapa si pestele peste supa si mai lasam la fiert inca 10 -15 minute,in functie de cat de mari ati taiat bucatile de peste.
Se gusta si se condimenteaza dupa gust. Se serveste cu bagheta proaspata, in cazul meu bagheta cu verdeturi si usturoi.
Un gust deosebit, o supa care o servim mereu cu placere.
Si cum am pomenit de Edith Piaf, n-as putea incheia posul acesta fara a pune o melodie indragita de-a ei.

5 comentarii:

  1. Iami! Cred că are un gust deosebit supa aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu n-am incercat inca supa de peste, desi numai lucruri bune am auzit de ea...poate ma incumet si o fac! Pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu inca nu am gustat asa ceva, dar nu as refuza o portie! Arata tare imbietor! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu ador ciorba/supa de peste, este foarte gustoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Alina,yami,yami,asa este, e o supita tare buna.

    @Paula, daca iti place pestele trebuie sa o incerci.

    @Flori, te-as servii daca as mai avea.Multumesc de vizita.

    @Diana si noi o adoram.

    RăspundețiȘtergere