marți, 17 decembrie 2013

Brioche siciliene



Acum multi multi ani cand am pus piciorul prima data pe taramuri siciliene am fost frapata de modul de servire a inghetatelor (nu toate), dar a fost doar un prim impact,plus ca veneam dupa epoca "de aur" si oricum multe nu prea stiam.
Desi se pot gasii si in alte zone ale Siciliei, briocha cu coc cum mai este denumita (brioche col tuppo) datorita motului(dar veti gasii si fara), e tipica zonei Cataniei, o veti gasii  foarte frecvent in baruri(si nu numai) alaturi de granite sau inghetate, dar si servite simple.
O poti servii la micul dejun sau ca si gustare la pranz.
Mie-mi placea cand stateam la plaja ca trecea masina cu granite , inghetate si brioche proaspete si de fiecare data imi luam.Combinatia brioche calduta, inghetata e divina.
Inainte de a va povestii despre reteta am sa va introduc in lumea lor la ele acasa .
Acestea sunt briochele motate, pufoase si delicioase

 care vin savurate alaturi de graitele tipice siciliene(veti gasii si in alte zone ale Italiei,dar consistenta este total alta).Savurand o granita de dude negrem preferata mea.
 Sau alaturi de inghetata de fistic.
 Sau umplute cu inghetata(poza mai veche de-a mea cu brioche tot facute de mine si inghetata home made).
Daca pasii va vor indrepta catre insorita si frumoasa Sicilie, va recomand sa degusati aceste bunatati.

Acum revenind la reteta noastra, eu prin bunavointa dragei mele Any, am facut rost acum cativa ani de reteta.
Cand fac doar pentru noi fac jumatate de portie si-mi ies cam 9 bucati.Am sa scriu in schimb reteta pentru portie normala:

700 gr faina manitoba
300 gr faina oo
150 gr zahar
150 gr untura
20 gr miere
20 gr sare
30 gr drojdie proaspata
350 ml lapte
4 oua

Faina manitoba, este o faina cu agent de crestere.

Laptele l-am incalzit putin si am dizolvat zaharul in el.Drojdia am amestecat-o cu putin lapte si zahar.
Fainile le-am amestecat cu sarea, am pus peste untura taiata cubulete si drojdia apoi am inceput sa mixez, adugand pe rand ouale pe rand apoi laptele.Am lasat robotul sa framante aluatul pana cand aluatul nu se mai lipea de peretii vasului.

Am acoperit vasul cu un prosop curat si am lasat intr-un loc caldut la crescut.
Se lasa pana isi dubleaza volumul.
Cand este gata se rup bucati de aproximativ 90-100 gr si se formeaza bilute.Nu uitati sa forati si bilute mai mici pentru mot.
Se pun in tava , se ung cu galbenus amestecat cu lapte si se mai lasa la crescut inca 15 minute.
Inainte de a le da la cuptor le mai ungem odata, apoi le dam la cuptor (preincalzit la 190 grade Celsius) pentru 30 de minute(in functie si de cuptor) sau pana prind o culoare aramie.
Cand sunt gata se scot si se ung cu apa in care am dizolvat zahar.

Proaspat scoase din cuptor

 extrem de pufoase

si dimineata alaturi de nelipsitul espresso


2 comentarii:

  1. Ce dragute sunt briosele astea cu mot! Mi-ai facut pofta de inghetata! Cred ca merg foarte bine impreuna!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ioana, cat de frumos ai scris despre motate, n-as fi putut scrie mai bine!
    Mi-ai facut pofta sa le fac din nou, eu le ador cu inghetata de fistic. Iar briosa ta cu inghetata home made e perfecta, zici ca-i desenata!
    Pufoase ti-au iesit, as infuleca una pe loc! Te pup.

    RăspundețiȘtergere