marți, 25 martie 2014

Macrou marinat



Ce e mai frumos decat cand iti prepari singur conservele?Gustul si satisfactia degustarii preparatelor facute in casa nu se compara cu nici un produs cumparat.

Acum ceva timp am gasit reteta asta pe Arta culinara si cum am gasit macrou proaspat m-am si pus pe treaba.
Reteta este usoara, dar trebuie urmata in 3 pasi, adica 3 zile.

Avem nevoie de :

macrou proaspat
sare
otet
ulei

Acestea sunt principalele ingrediente, apoi in functie de gusturi se mai aduga: usturoi, ceapa, foi de dafin, piper rosu, diverse plante aromatice.

Am avut 2 bucati de macrou carora le-am taiat coada si capul

dupa care am purces la prima etapa: taierea lor bucati

am pus intr-un castron un strat de macrou dupa care am adaugat sare, apoi iarasi macrou si iarasi sare.Eu am folosit sare grunjoasa ,dar puteti pune si din cea fina.


Am acoperit vasul cu folie alimentara si am dat la frigider pentru 24 de ore.

Dupa cele 24 de ore se incheie prima etapa  si purcedem la ce-a de-a doua .

Spalam macroul sub jet de apa rece si lasam la scurs dupa care adaugam iarasi pestele in vas si daca doriti acum puteti adauga dupa gust condimente si legume.Eu am pus ceapa rosie taiata inele, boabe de piper rosu masline, morcovi.Se acopera cu otet alb.



Se acopera vasul si se da la frigider pentru inca 24 de ore.

La finalul celor 24 de ore de stat in otet, scurgem pestele si impreuna cu condimentele si legumele punem in acelas vas sau intr-un borcan si acoperim cu ulei(eu am folosit 1:1 ulei de masline cu ulei de floare).Eu am adugat si cateva crengute de rosmarin proaspat si foi de dafin.



Aceasta este ultima etapa, acoperit cu ulei, vasul cu macrou se da la rece pentruultimile 24 de ore, dupa care v-a fi gata de servit.

In borcan inchis ermetic eu l-am pastrat si o saptamana, cu siguranta ca merge si mai mult.


Un comentariu:

  1. Yummy, cat de bine arata! Imi plac delicatesele astea ce se pastreaza la borcan. Pupici!

    RăspundețiȘtergere