miercuri, 23 aprilie 2014

Terina cu jeleu de rhabarba si capsuni



In primul rand Hristos a Inviat dragii mei, sper ca ati petrecut sarbatorile Pascale alaturi de cei dragi cu multa veselie si multe bucate alese pe masa.

Eu anul asta am dat pasca de-o parte si am facut o terina simpla care se poate face tot timpul anului modificand jeleul cu fructe de sezon, eu optand pentru rhabarba si capsuni.

Reteta am testa-o acum cativa ani, reteta postata de Lia pe Arta culinara, prima data imi aduc aminte ca de aiurita ce am fost am uitat sa pun gelatina  in baza de branza,asa ca atunci cand am scos terina din forma s-a imprastiat.Dar daca n-ar fi si esecuri nu ne-am ambitiona, nu?(cel mult eu asa sunt).

Dar sa va povestesc despre terina asta care este indecent de simpla, plus ca fiecare se poate juca dupa bunul plac.Se poate folosii quark, ricotta, mascarpone, fiecare ce vrea.Eu am folosit pentru 2 forme a 26 cm(caci una a placat catre colegii de munca):

Jeleu de Rhabarba si capsuni

500 gr Rhabarba
500 gr capsuni
200 gr zahar
30 gr Agar Agar

Rhabarba se curata si se taie bucati, capsunile se curata si ele si se taie.Eu am preferat sa le fierb separat , fiecare cu cate 100 gr zahar si abia la final  cand s-au inmuiat le-am amestecat si mixat cu ajutorul mixerului vertical, dupa care am adaugat Agar Agarul(puteti folosii gelatina daca nu aveti) si amestecat pana s-a dizolvat.Daca vreti sa nu aveti seminte de la capsuni sau firicele de la Rhabarba puteti sa strecurati jeleul.
Jeleul astfel obtinut se pune in tava(cum spunea eu am avut 2, deci am impartit in 2 tavi) si se lasa la frigider cateva ore pana se incheaga.

Baza din branza

1000 gr Quark
300 gr iaurt grecesc
500 gr Crème fraîche
250 gr zahar
30 gr Agar-Agar 

Se amesteca Quark-ul, iaurtul si Crème fraîche impreuna cu zaharul si Agartina si punem vasul pe foc amestecand bine sa se topeasca zaharul si Agar-Agar-ul, lasand pe foc ~ 2 minute cat sa se dizolve zaharul.Lasam sa se raceasca si apoi adaugam peste jeleul deja intarit.Se lasa iarasi la rece, de preferat pana a doua zi.

Se poate servii simpla sau se poate face un piure de fructe, eu am folosit capsuni  amestecate cu un strop de zahar pudra.
Marginile mele s-au franjurat un strop , dar la o forma netede fara decor iese mult mai bine.Oricum pentru a scoate terina din forma puteti sa o scufungati cateva minute in apa calda.(pana la jumatatea formei)







2 comentarii: